Felsefe Atölyesi Çalışması
Nevşehir Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesinde Felsefe ve Düşünce Eğitimi Kulübü tarafından öğrencilere 26.12.2024 Perşembe günü "Felsefe Atölyesi Çalışması" yapıldı. Okulumuzda geleneksel hale gelen Felsefe Kulübü çalışmalarına öğrencilerin ilgisi yoğun oldu. Felsefeye ilgiyi ve kavramları, felsefi soruları/sorunları derinlemesine sorgulayarak eleştirel, yaratıcı, özenli ve işbirliğine dayalı düşünme becerisini geliştiren bir yöntem olarak Felsefe Atölyesi çalışması gerçekleştirildi.
Öğrencilerimiz üç ayrı atölyede üç ayrı konuyu konuştular.
Birinci atölyede, "Eğitim özgürlük mü, tutsaklık mı?";
İkinci atölyede "Lise öğrencisi psikolojisi ve ebeveyn tutumları"; Üçüncü atölyede ise "Yapay zekâ fayda mı getirecek zarar mı?" konuları işlendi.
Öğrenciler felsefenin ruhuna uygun olarak, rahat ve özgür bir ortamda düşüncelerini ifade ettiler.
Bu çalışmalarla öğrencilerde hedeflenen beceriler bulunmaktadır.
1. Eleştirel Düşünme Becerisi
Felsefe atölyeleri, öğrencilere farklı bakış açılarını değerlendirme, analiz etme ve sorgulama yeteneği kazandırır. Eleştirel düşünce, hem akademik hem de günlük yaşamda önemli bir beceridir.
2. Problem Çözme Yeteneği
Soyut ve karmaşık konular üzerinde düşünmek, öğrencilerin problem çözme ve mantık yürütme yeteneklerini geliştirir.
3. Kendi Fikirlerini İfade Etme
Felsefi tartışmalar, öğrencilerin düşüncelerini açık ve etkili bir şekilde ifade etmesini teşvik eder. Bu, iletişim becerilerini güçlendirir.
4. Empati ve Farklı Perspektifleri Anlama
Farklı düşünce sistemlerini ve görüşleri incelemek, öğrencilerin başkalarının bakış açılarını anlamalarına yardımcı olur. Empati ve hoşgörü gelişir.
7. Disiplinler arası Yaklaşım
Felsefe, diğer bilim dallarıyla etkileşim içindedir. Felsefe atölyeleri, tarih, psikoloji, edebiyat ve bilim gibi alanlarla bağlantı kurma becerisini geliştirir.
8. Kendi Kendini Keşfetme
Felsefe, bireyin kendini ve dünyayı anlama çabasını içerir. Bu tür atölyeler, öğrencilere kim olduklarını ve hayattaki amaçlarını sorgulama fırsatı sunar.
Atölye çalışmasına katılan hocalarımızın hedefi atölyelerde düşünme becerilerinin geliştirilmesinin yanı sıra, gençlerin siyaset, sanat, tarih, yapay zeka, ekonomi, ekoloji, değerler, bilim üzerine birlikte düşünerek sosyo-kültürel becerilerinin de geliştirilmesidir.
Gençleri geleceğin yetkinliklerine uyumlamak için bugünden hazırlamak. Bu yetkinlikler;
· Analitik Düşünme -Yenilikçilik
· Aktif Öğrenme
· Karmaşık Problem Çözme
· Eleştirel & Analitik Düşünme
· Yaratıcılık, Özgünlük ve Girişimcilik
· Liderlik ve Sosyal Etki
· Teknolojiyi Kullanma, İzleme ve Kontrol Edebilme
· Teknoloji Tasarımı ve Programlama
· Dayanıklılık, Esneklik ve Stres Toleransı
· Muhakeme, Problem Çözme ve Fikir Yürütme
Buradaki yetkinliklerin Düşünme Eğitimi Programı‘nın kazanımlarıyla birebir örtüştüğünü görmek atölye katılımının değerini ortaya koymaktadır.
Etkinliğe katılan tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.